دوره جامع آموزش سئو
آژانس خلاقیت وبسیما در بهمن ماه 94 اقدام به راه اندازی آکادمی سئو و برگزاری دوره آموزش سئو و تولید محتوا نمود، استقبال بالای مخاطبین و رضایت آنها از شرکت در این دوره، موجب طراحی دوره های آموزشی جدید و ارائه کارگاه های تخصصی در مباحث مرتبط با سئو شد. در پاییز 95  مجموعه دوره های تخصصی برای استارت آپ های فعال در شتاب دهنده آواتک برگزار شد که بالاترین سطح رضایت و کیفیت را بهمراه داشت.

سطح کیفی بالا و کاربردی بودن آموزش ها پایه گذارِ همکاری مشترک وبسیما، آواتک و زاویه برای برگزاری این دوره ها در سطحی وسیع تر و با رویکردی کاربردی تر از پیش شده است. نتیجه ی این همکاری برگزاری اولین دوره جامع سئو و تولید محتوا در زمستان 95 می باشد.

هر سه کارگاه در روزهای پنجشنبه و در آدرس تهران، خیابان کارگر شمالی، دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار میشوند.

مباحث آموزشی در دوره جامع سئو
آموزش های ارائه شده برگرفته از 5 سال مطالعه، تحقیق و تجربه کاری تیم فنی و مدیریت وبسیما بوده و هم اکنون به صورت یک دوره جامع سئو که متشکل از 3 کارگاه یک روزه است ارائه میشود.

در پایان هر کارگاه فایل آموزشی و ویدئو دوره در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت.

کارگاه آموزش سئو و تولید محتوا

در این کارگاه استراتژی تولید و انتشار محتوا در 6 قدم به شما آموزش داده میشود که عبارتند از:

آشنایی با مفاهیم حرفه ای سئو و الگوریتم انتخاب کلمات کلیدی
بررسی میزان ارزش واقعی کلمات، رقابت پذیری آنها و آنالیز رقبا
تعیین استراتژی محتوایی سایت و انتخاب صفحات لندینگ مناسب برای هر کلمه
شناخت دقیق رفتار ربات های خزنده گوگل و الگوریتم های موثر بر تعیین موضوع و جایگاه صفحات در نتایج گوگل
دستورالعمل کاربردی برای بکارگیری الگوریتم های گوگل، نحوه صحیح تهیه محتوا و فاکتورهای تاثیر گذار بر شناخت کلمه کلیدی صفحه توسط گوگل
آموزش مسیر صحیح انتشار، اشتراک گذاری، پشتیبانی و بهبود جایگاه صفحات در اینترنت
برای کسب اطلاعات بیشتر از این دوره و مشاهده گزارش دوره های برگزار شده پیشین به صفحه دوره آموزش سئو در سایت وبسیما مراجعه نمایید.

کارگاه آموزش حرفه ای گوگل وبمستر
ابزار گوگل وبمستر مهمترین و معتبرترین ابزار موجود برای مدیریت وبسایت و بررسی وضعیت سلامت و عملکرد آن است. این ابزار مستقیما توسط گوگل راه اندازی شده و به شما امکان میدهد جایگاه خود در نتایج جستجو را بهبود دهید و یا نتایج کسب شده را تثبیت کنید. گوگل وبمستر در مدیریت و نگهداری سایت به ما کمک میکند تا:

از دسترسی گوگل به محتوای سایت و صفحات مطمئن شویم
محتوای جدید بر روی سایت را به گوگل معرفی کردن و او را از صفحات حذف شده سایت مطلع نماییم
پس از تولید محتوا و انتشار مقالات جایگاه آن در نتایج گوگل و میزان جذب بازدیدکننده را تحت نظر بگیریم
از بروز مشکلات احتمالی که موجب از دست رفتن جایگاه در نتایج گوگل میشود جلوگیری کنیم
از وجود اسپم و بدافزار بر روی سایت خود آگاه شده و جلوی هکرها بایستیم

همچنین گوگل وبمستر به ما کمک میکند تا بدانیم موتور جستجو و کاربران چگونه به سایت ما دسترسی دارند، این کار به پاسخ دهی به سوالات زیر انجام میشود:

با چه کلمات یا عباراتی در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده میشوید؟
چه کلماتی بازدیدکننده بیشتری برای شما جذب میکنند؟
آیا اطلاعات تماس شما، قیمت محصولات و اخبار و مقالات شما برای گوگل قابل درک بوده و در نتایج جستجو مشخص هستند؟
چه سایت هایی به شما لینک داده اند؟
آیا سایت شما استانداردهای بهینه سازی برای موبایل را رعایت کرده است؟
برای کسب اطلاعات بیشتر از این دوره و مشاهده گزارش دوره های برگزار شده پیشین به صفحه دوره آموزش حرفه ای گوگل وبمستر در سایت وبسیما مراجعه نمایید.

کارگاه آموزش سئو کلاه خاکستری

در این کارگاه یک روزه جدیدترین، عجیب ترین و تاثیرگذار ترین تکنیک های سئو کلاه خاکستری را به شما می آموزیم. تکنیک های ارائه شده در کارگاه آموزش سئو کلاه خاکستری منحصر به فرد و استثنایی بوده و اسرار فاش نشدنی برترین متخصصین سئو در سراسر جهان است. مهمترین مباحث مطرح شده در این دوره عبارتند از:

چطور از وبسایت های دولتی و دانشگاهی معتبر بک لینک رایگان بگیریم؟
چطور از تکنیک راه اندازی شبکه خصوصی بک لینک بهره بگیریم؟
بک لینک سازی صحیح از طریق شبکه های اجتماعی
تکنیک های کاهش سریع رنک الکسا
تکنیک های بازاریابی محتوایی پیشرفته
برای آشنایی بیشتر با مدرس دوره و کسب اطلاعات از مباحث مطرح شده در آن به صفحه دوره آموزش سئو کلاه خاکستری در سایت وبسیما مراجعه کنید.

شروع اولین دوره جامع سئو با کارگاه کلاه خاکستری
در تاریخ 16 دی 95 و در محل دانشکده فنی دانشگاه تهران، اولین دوره جامع سئو با برگزاری کارگاه سئو کلاه خاکستری آغاز شد.  در این دوره 23 نفر از دوستان شرکت داشتند که عموما از شرکت های در حال توسعه و شناخت شده در بازار وب ایران بودند.

میلاد یکی از شرکت کنندگان این دوره بود که در زمینه ابزار دقیق و اتوماسیون صنعتی فعال است، نظر او در مورد دوره سئو کلاه خاکستری به شرح زیر است:

سلام وقتتون بخیر

از اینکه تو دوره کلاه خاکستری شرکت کردم خیلی راضی هستم ، درسته قیمت شهریه دوره بالا بود اما پس از اتمام دوره متوجه شدم که چنیدین برابر از اینها ارزش داره این اطلاعاتی که در اختیار ما قرار دادید.

به امید هرچه بهتر شدن دوره های سئو وبسیما

شرکت ها و استارت آپ هایی مانند ریحون، جابینجا، بوتیک، هنری، کی کجاس، هایپرکا، دیتاشهر و … که همگی با استفاده از دانش روز سئو و ارائه ایده های جدید قصد دارند طعم موفقیت در فضای وب را بچشند. در پایان عکسی به یادگار گرفتیم.

دومین کارگاه برگزار شد؛ آموزش حرفه ای سئو و تولید محتوا
این دوره در تاریخ 30 دی ماه 1395، در قالب دوره جامع سئو و با همکاری شتاب دهنده آواتک در محل دانشگاه تهران برگزار گردید. شرکت کنندگان این دوره مجموعه ای از فعالان و متخصصین وب فارسی به همراه تعدادی از همراهان جدید آواتک در آواکمپ و شتاب دهی بودند. با حضور 30 شرکت کننده میتوان دوره نهم را تجربه ای کاملا متفاوت از آموزش سئو دانست.

با توجه به تخصص شرکت کنندگان دوره در زمینه کاری خود و آشنایی نسبتا بالا با مباحث سئو، پرسش و پاسخ های مطرح شده در این جلسه عموما رنگ و بوی تخصصی داشته و موضوعات قابل توجهی را شامل میشد، در پایان عکسی به یادگار گرفتیم.

کارگاه سوم؛ آموزش حرفه ای گوگل وبمستر
دوره آموزش حرفه ای گوگل وبمستر در قالب دوره جامع سئو و طی همکاری مشترک وبسیما و فضای کاری اشتراکی زاویه برگزار گردید. این دوره 14 بهمن 1395، در دانشگاه تهران و با حضور 24 شرکت کننده برگزار شد که تجربه ای متفاوت برای ما رقم زد. حضور فعالان و متخصصین در این دوره موجب شد سوالاتی تخصصی و دقیق مطرح شده و بحث هایی بسیار کاربردی شکل گیرد. در پایان دوره عکسی به یادگار گرفتیم.

سید محمد صفوی که از بوشهر برای شرکت در دوره آموزش گوگل وبمستر به تهران سفر کرده بود، در زمینه طراحی سایت و سئو فعال می باشد. نظر ایشان در مورد تجربه حضور در این دوره به شرح زیر است:

سلام. خسته نباشید
دوره خوبی بود . فقط اگه بشه کارگاه عملی باشه و در پایان یکساعت کل مباحث رو توسط شرکت کنندگان نیز قدم به قدم انجام شود خیلی خوب میشه تا بشه نتیجه گیری کرد . و ضمن اینکه اگه بصورت مطالعه موردی از اول دوره تا پایان دوره یه سایت رو به صورت نمونه روش سئو انجام داد از صفر تا صد عالی میشه تا اینجور در محیط واقعی چالش ها رو بهتر متوجه بشیم.
در کل خیلی دوره خوبی بود البته هزینه ها بالاست و امیدوارم کد تخفیفی داده بشه برای کسایی که 3 دوره شرکت میکنن. همچنین دوره سوم سئو هم قبل سال تو اسفند ماه برگزار بشه خیلی خوب میشه تا در تعطیلات سال نو بتونیم کل مباحث رو مرور کنیم .
ممنونم از جناب امین اسماعیلی عزیز . امیدوارم دوباره بتونم در دوره بعد شرکت کنم .

نظرات شرکت کنندگان دوره جامع سئو
در پایان این دوره نظرات شرکت کنندگان را خواستیم که نشان دهنده سطح بالای رضایت از محتوای ارائه شده و نحوه ارائه بود. گزیده ای از آنها را برای شما در این صفحه به نمایش میگذاریم.

دوره جامع سئو مناسب چه کسانی است؟
حضور و فعالیت در حوزه وب ابتدا با یک هدف، یعنی جذب مخاطب و بازدیدکننده آغاز میشود، سپس این کاربران میتوانند مهمترین منبع درآمدی وبسایت از روش های گوناگون مانند فروش محصولات، ارائه خدمات و یا تبلیغات باشند.

این دوره آموزشی برای همه سطوح کاری شامل کارشناس تولید محتوا، مدیر بخش محتوا، کارشناس مارکتینگ شرکت، مدیر بازاریابی دیجیتال و کارآفرین یا بنیان گذار استارت آپ یا شرکت مناسب است.

برای بهره بری بیشتر از این دوره ها بهتر است که تجربه فعالیت جدی در فضای وب و آشنایی با مفاهیم و اصول اولیه سئو و مدیریت سایت را داشته باشید.

فرصت های شغلی پس از دوره جامع سئو
اگر صاحب کسب و کار شخصی هستید و یا در مجموعه ای مشغول به کار هستید این دوره موجب ارتقای تجارت و جایگاه شما میشود اما اگر به دنبال فرصت های شغلی بهتر باشید دوره جامع سئو دریچه ای جدید پیش روی شما خواهد گشود.

با افزایش تراکنش مالی و درآمدهای موجود در بستر وب، شرکت های بسیاری شروع به سرمایه گذاری و فعالیت در آن کرده اند، شرکت هایی که بیش از هر چیز نیازمند نیروهای متخصص و کارآمد برای دستیابی به اهداف خود خواهند بود. استراتژی تولید محتوا و سئو یکی از مهمتری و پر بازده ترین روش ها برای پیشرفت و کسب درآمد این شرکت ها خواهد بود.

با یک مرور سریع بر آگهی های استخدام و سمت های شغلی افراد در شرکت های معتبر و بزرگ در می یابیم که عنوان هایی مانند “کارشناس تولید محتوا”، “کارشناس بازاریابی دیجیتال”، “کارشناس سئو”، “مدیر وبسایت” و مواردی از این دست بازار کار بسیار مناسبی پیدا کرده اند.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   بر مقصود مشتری تمرکز کنید تا رتبه بالاتری در موتورهای جستجو کسب کنید

دانش کسب شده در دوره جامع سئو و گواهی اخذ شده از وبسیما و آواتک شما را بهترین گزینه برای استخدام در این سمت های شغلی خواهد کرد.

ثبت نام در اولین دوره جامع سئو
برای ثبت نام در اولین دوره جامع سئو به صفحه آن در سایت ایوند مراجعه کنید و یا بر روی لینک ثبت نام دوره جامع سئو کلیک نمایید.


سئو و شباهت های آن به علم پزشکی “

سئو و شباهت های آن به علم پزشکی
هفته گذشته یکی از بستگانم به عارضه قلبی دچار شد و برای رفع این مشکل به عمل قلب باز نیاز داشت. در مدتی که مشغول انجام روند اداری و درمانی این عزیز بودم به شباهت های سئو و علم پزشکی فکر میکردم. تصمیم گرفتم تا این ایده را با شما عزیزان به اشتراک بگذارم.

برای درک مفهوم سئو و تکنیک های رایج برای بهبود جایگاه یک سایت، میتوان از مثال ها و توضیحات متنوعی استفاده نمود. در این مقاله تلاش میکنیم با شبیه سازی میان علم سئو و دانش پزشکی درک مفاهیم مختلف را برای شما ساده تر کنیم.

با یک شبیه سازی اولیه میتوان گفت:

سئو تکنیکال = تغذیه سالم
تولید محتوای با کیفیت = ورزش روزانه
فعالیت در شبکه های اجتماعی = مکمل های غذایی
مشاور و متخصص سئو = پزشک متخصص
خرید بک و لینک و رپورتاژ آگهی = قرص و داروهای تخصصی
بازطراحی سایت = عمل جراحی
در ادامه هریک از این مفاهیم را با ذکر مثال از علم پزشکی برای شما شرح می دهم.

سئو تکنیکال: تغذیه سالم؛ راز حفظ سلامتی
رعایت استانداردهای سئو هنگام طراحی سایت را میتوان یکی از مهمترین فاکتورهای موفقیت در سئو دانست. برای عمر طولانی و سلامت جسمی شما نیازمند بدن سالم هستید. بدن سالم همان سایت شما خواهد بود.

میتوان گفت تغذیه سالم برای حفظ سلامتی حیاتی است. هرچقدر هم که شما ورزش کنید و یا از داروهای تقویتی استفاده کنید اگر تغذیه مناسبی نداشته باشید نتیجه نخواهید گرفت. در نتیجه توجه به سئو تکنیکال اولین و مهمترین وظیفه ما در مسیر سئو سایت خواهد بود.

تولید محتوای با کیفیت: ورزش هدفمند و مستمر
علاوه بر پرهیز غذایی برای بهبود وضعیت جسمانی خود نیازمند ورزش مستمر و روزانه هستیم. همگی به خوبی میدانیم که ورزش باید بخشی از فعالیت های روزانه ما باشد. اینکه در برهه زمانی کوتاهی به شدت ورزش کنیم ولی برای مدتی طولانی آن را رها کنیم فایده ای نخواهد داشت.

معمولا شروع ورزش کار بسیار دشواری است. در روزهای ابتدایی انجام فعالیت های ساده برای شما نفس گیر و سخت بنظر میرسد و هماهنگی میان فعالیت های روزانه و زمان ورزش دشوار است. ولی اگر تنها 40 روز ورزش مستمر را در برنامه خود قرار دهید متوجه خواهید شد که دیگر کار دشواری نبوده و حتی ترک آن برای شما غیرممکن بنظر میرسد.

تولید محتوای با کیفیت نیز دقیقا همین تاثیر را بر سئو سایت شما خواهد داشت. تولید محتوا امری دشوار و زمانبر است ولی با تکرار آن میتواند به یک فعالیت ساده و البته لذت بخش تبدیل شود. پیشنهاد میکنیم مقالات وبسیما در حوزه آموزش سئو را مطالعه نمایید.

اگر در بازه زمانی کوتاهی به تولید محتوای زیاد بپردازیم ولی پس از مدتی که جایگاه مناسبی در نتایج گوگل کسب کردیم از آن دست بکشیم؛ متوجه خواهیم شد که به مرور جایگاه و اعتبار خود را از دست میدهیم.

تولید محتوا همانند ورزش کردن استانداردها و قواعد مشخصی دارد. اگر حرکت های ورزشی به اشتباه انجام شوند میتوانند حتی موجب مشکلاتی جبران ناپذیر در سلامت جسمانی شما شوند. درست به همین شکل برای تولید محتوا نیز نیازمند رعایت استانداردها و قواعد مشخصی متناسب با الگوریتم های گوگل هستیم.

فعالیت در شبکه های اجتماعی یا استفاده از مکمل های غذایی
پس از مدتی ورزش کردن بدن شما برای حفظ شادابی و طراوت نیازمند مواد غذایی مشخصی مانند ویتامین ها، کربوهدیرات، کراتین، گلوتامین، اسید آمینه و … است. هرچقدر فعالیت های ورزشی شما حرفه ای تر و سنگین تر باشد نیاز بدن شما به مواد غذایی بیشتر میشود و عدم توجه به این مهم میتواند عارضه های مختلفی را برای سلامت بدن ایجاد کند.

تولید محتوا نیز به تنهایی نیمتواند تضمین موفقیت شما در سئو باشد. برای حفظ اعتبار و جایگاه سایت خود نیازمند تکنیک های لینک سازی دستی، فعالیت در شبکه های اجتماعی، کامنت مارکتینگ و روش هایی از این دست خواهیم بود.

تولید محتوای زیاد بدون توجه به اعتبار سایت در مواردی میتواند نتایج معکوسی به همراه داشته باشد. الگوریتم های گوگل انتظار دارند که یک سایت ارزشمند در سایت های دیگر و شبکه های اجتماعی نیز معرفی شده باشد. هرچقدر زمان فعالیت های شما بیشتر باشد و تعداد محتوای تولیدی افزایش یابد نیازمند حضور بهتری در فضای اینترنت خواهید بود.

مشاور و متخصص سئو: پزشک مورد اعتماد
اگر هدف شما فراتر از حفظ سلامتی و افزایش عمر باشد یعنی به دنبال ورزش قهرمانی و کسب مدال های کشوری و بین المللی هستید. در این شرایط باید ورزش و تغذیه حرفه ای را زیر نظر یک پزشک متخصص انجام دهید.

هرچقدر هم که از فضای اینترنت اطلاعات تخصصی در مورد تغذیه مناسب و حرکات ورزشی جمع آوری کنید بازهم ریسک اشتباه و شکست برای شما بسیار بالا خواهد بود.

استفاده از تجربیات یک متخصص به شما کمک میکند تا احتمال اشتباه را به حداقل برسانید و برنامه تمرینی و غذایی را متناسب با وضعیت جسمانی، مسابقه پیش رو و آنالیز رقیبان دریافت کنید.

مشاور یا متخصص سئو نیز دقیقا همین نقش را برای شما ایفا میکند. یک متخصص سئو ابتدا وضعیت کلی سایت شما را بررسی میکند، کلمات کلیدی هدف و رقبای بالقوه را شناسایی کرده و متناسب با آنها یک برنامه دقیق برای سئو سایت ارایه میکند.

با همین مثال ساده متوجه میشویم که به سادگی نمیتوان به هرکسی که خود را متخصص سئو میداند اعتماد کرد. برای انتخاب یک متخصص باید ابتدا به سوابق حرفه ای، موفقیت های پیشین و نظرات مشتریان او توجه کنید. در برخی موارد مراجعه به یک پزشک بدون بررسی دقیق میتواند به قیمت جان شما تمام شود!

خرید بک لینک یا رپورتاژ آگهی: روش هایی برای درمان
بسیاری معتقدند که خرید بک لینک برای هر سایتی ضروری است و بدون آن نمیتوان در سئو موفق بود. در حالیکه در بسیاری موارد این استراتژی میتواند خطرات جدی برای سئو سایت شما به همراه داشته باشد.

یک پزشک متخصص زمانی برای شما دارو تجویز میکند که از روش های دیگر برای حفظ سلامتی شما نا امید شده باشد. به عبارت دیگر اگر پرهیز غذایی یا ورزش به تنهایی نتوانند تضمین سلامت شما باشند نیاز به روش های درمانی دیگر خواهید داشت.

تجویز دارو متناسب با وضعیتی که در آن قرار دارید و حساسیت های دارویی شما انجام میشود. برای هر دارو مقدار و زمان بندی مشخصی تعیین میگردد که باید به درستی توسط شما انجام گیرد.

ممکن است شما بدانید که داروی خاصی برای معده مناسب است ولی ممکن است پزشک متخصص براساس  وضعیت شما داروی دیگری با همان کارایی را به شما پیشنهاد دهد. همین دارو اگر در زمانبندی درست و به میزان استاندارد استفاده نشود ممکن است مشکلات بیشتری را برای شما ایجاد کند.

در بیماری های خاص، پزشکان از تجویز یک دارو ی مشخص مطمئن نیستند و یک نسخه اولیه را به شما پیشنهاد میدهند تا براساس بازخوردهای دریافت شده از آن تجویز دقیق تری برای بیماری شما داشته باشند.

خرید بک لینک یا رپورتاژ آگهی نیز دقیقا شرایط مشابهی دارد. بهتر است که این فعالیت ها را تحت نظر یک مشاور و متخصص سئو انجام دهید. برای لینک سازی خود برنامه ریزی زمانی مشخصی داشته باشید و لینک ها را از سایت های مرتبط و معتبر دریافت نمایید.

حتی ممکن است پس از خرید بک لینک نتایج مورد نظر را کسب نکنید، در این شرایط باید با بازبینی دستورالعمل ها و بررسی گزینه های موجود راه حل دیگری را از مشاور خود دریافت نمایید.

بازطراحی سایت، آخرین راه برای نجات شما
زمانیکه کلیه روش های بالا کارایی خود را از دست داده باشند و خطرات جدی سلامتی شما را تهدید کند معمولا پزشکان عمل جراحی را پیشنهاد میدهند. در برخی عمل های جراحی، شانس موفقیت پزشک و زنده ماندن بیمار پایین است ولی در شرایطی که آن بیمار دارد راه دیگری وجود ندارد.

زمانیکه وضعیت سئو یک سایت مناسب نباشد؛ یعنی ساختار تکنیکال درستی نداشته و محتوای با کیفیت در آن وجود نداشته باشد معمولا پیشنهاد متخصص سئو بازطراحی سایت و ایجاد یک بستر جدید و مناسب برای تولید محتوا خواهد بود.

این بازطراحی میتواند شامل تغییران محدود در بخشی از سایت باشد و یا حتی منجر به بازنویسی آن از ابتدا شود. اگر هنگام بازطراحی سایت اهداف سئو سایت را نیز در نظر داشته باشید این فرآیند میتواند تاثیر بسزایی در رشد جایگاه شما داشته باشد.

اهدای عضو، اهدای زندگی ست!
در برخی موارد ممکن است پزشکان به طور کلی از یک بیمار قطع امید کنند. بیمارانی که مرگ مغزی میشوند یا به کمای طولانی میروند متاسفانه شانسی برای ادامه حیات خود نخواهند داشت. در این شرایط به بستگان بیمار پیشنهاد میشود که با اهدای اعضای حیاتی به زنده ماندن دیگران کمک کنند.

زمانیکه شما از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده میکنید یا در خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی زیاده روی میکنید. احتمالا با جریمه گوگل مواجه میشوید و سایت خود را وارد کمای عمیق خواهید کرد.

در این شرایط مشاور سئو میتواند به شما کمک کند که یک سایت جدید در دامنه ای دیگر راه اندازی کنید و هر آنچه اعتبار و ارزش در سایت قبلی باقی مانده است را به آن منتقل نمایید.

سخن پایانی
امیدواریم این شبیه سازی به درک شما از سئو و مفاهیم مرتبط با آن کمک کرده باشد. منتظر شنیدن نظرات و سوالات شما عزیزان هستیم.

بنظر شما چه شباهت های دیگری میان سئو و دانش پزشکی میتوان یافت؟

به کار گرفتن مثال هایی از این دست چقدر میتواند به درک سئو کمک کند؟